16 januari 2002 -
Als eerste managers en professionals op de hoogte brengen van het laatste vaknieuws, nog voor de werkdag begint: dat is de doelstelling van Smsflash. De vandaag gestarte sms-dienst verzendt dagelijks sms-berichten met zakelijk nieuws, tips en tools.
Deze week biedt Smsflash alleen nog maar dagelijks nieuws, tips en tools voor managers Vanaf volgende week volgt een sms-dienst met de 'verkooptip van de dag' gericht op salesmanagers en verkopers. De bedoeling is dat op termijn ook andere doelgroepen worden bediend. De dienst werkt eenvoudig: door het bericht MOL ON te versturen naar het nummer 2020 kan iemand zich bijvoorbeeld aanmelden voor de managementflash. Vervolgens ontvangt hij of zij dagelijks, nog voor de werkdag begint, de laatste vakinformatie.
Professionele redactie 'Snelheid van informatie wordt steeds belangrijker bij het zaken doen,' vertelt initiatiefnemer Fred Akkerma. 'Internet heeft de snelheid van informatie bijvoorbeeld al sterk vergroot. De volgende stap is de mobiele telefoon. Informatie is cruciaal en wie dat het eerst heeft, heeft een voorsprong,' verklaart hij het nut van de nieuwe dienst. De content van de SMS-service wordt verzorgd door professionele redacties van zakelijke websites in Nederland. Zo wordt de content van de managementflash verzorgd door de redactie van Managersonline.nl. De 'verkooptip van de dag' is afkomstig van salestrainer en –auteur Michel Hoetmer van SalesQuest.
160 tekens Een SMS-bericht biedt slechts ruimte aan maximaal 160 karakters. 'Dat lijkt weinig,' vertelt Akkerma, 'maar met een beetje creativiteit, kun je er toch nog heel wat in kwijt. Het maximaal aantal tekens dwingt ons om heel scherp te blijven.' Eén van de verkooptips die binnenkort per sms worden verstuurd is bijvoorbeeld de volgende:
U heeft 2 oren, 2 ogen en slechts 1 mond. Stel vragen en luister naar uw klant! In een goed verkoopgesprek is de klant 2x zoveel aan het woord als de verkoper.
'Dat zijn 159 tekens, inclusief spaties,' aldus Akkerma.
Partners De diensten van Smsflash worden via diverse partnerkanalen aan de man gebracht. Partners zijn onder meer Managersonline.nl, M@n@gement, het tijdschrift Management View en de website van SalesQuest. Gebruikers van de sms-service betalen 55 eurocent per bericht.