zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Uitzendkrachten zijn tevreden en gemotiveerd

8 februari 2006 - Ruim 70 procent van de uitzendkrachten gaat met plezier naar zijn werk. En meer dan de helft is trots op het werk dat ze doen. Daarnaast heeft ruim tweederde van de ondervraagde uitzendkrachten het gevoel gewaardeerd te worden door de opdrachtgever.

Dit blijkt uit onderzoek onder uitzendkrachten die in januari 2006 werkten voor een uitzendonderneming. Het onderzoek is gehouden door TNS NIPO in opdracht van de ABU, de Algemene Bond Uitzendondernemingen.



Gemotiveerd
Het onderzoek geeft aan dat de geluksbeleving van uitzendkrachten groot is. Vooral de waardering van de opdrachtgever ervaart men als erg positief. Ruim 70 procent geeft aan gemotiveerd te zijn om het werk te doen. De resultaten bevestigen volgens ABU dat uitzendwerk bijdraagt aan een hoge geluksbeleving van werknemers.

Opstap
Uit het onderzoek blijkt verder dat de uitzendbranche bij uitstek een opstap naar werk vormt. Van de uitzendkrachten geeft 61 procent aan via een uitzendbureau vast werk te zoeken. 25 procent kiest bewust voor tijdelijk werk en 14 procent voor vakantiewerk.

Groei
De omzet van de uitzendbranche groeide in 2005 met 13 procent. Naast de omzetgroei en werknemerstevredenheid nam ook het aantal uitzendkrachten toe met 12 procent tot 690.000 mensen. In 2005
werden ruim 1,3 miljoen vacatures ingevuld door de uitzendbranche.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10