zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Korting of zegeltjes?

6 februari 2006 - Uit onderzoek van MarketResponse blijkt dat bij een korting in de supermarkt van 6 procent of meer consumenten liever voor directe korting kiezen dan voor spaarpunten. Bij een korting in de supermarkt van 4 procent kiest echter 50 procent van de consumenten voor spaarpunten en nog maar 44 procent voor een directe korting.

Bij 2 procent korting in de supermarkt is de voorkeur voor de spaarpunten toegenomen tot 60 procent tegenover 35 procent voor directe korting.



Tankstations
MarketResponse keek ook naar de gegeven korting op tanken bij tankstations. Bij een korting van 2 procent kiezen meer consumenten voor spaarpunten dan voor directe korting. Bij kortingspercentages van 4 procent of meer gaat de voorkeur duidelijk uit naar directe korting bij afrekenen.

Plafond
Verder blijkt uit het onderzoek van MarketResponse dat het aantal deelnemers aan spaarprogramma's het plafond heeft bereikt. Aan de ene kant verwacht zo'n 1 procent tot 3 procent van de consumenten de komende 12 maanden te gaan deelnemen aan één van de vijf onderzochte spaarprogramma's (Air Miles, Albert Heijn (Bonus), Rocks, Freebees en Konmar klantenkaart). Maar een zelde percentage verwacht dit jaar zijn deelname te beëindigen.

Aantrekkelijker
Willen de spaarprogramma's succesvol blijven, dan zal extra aandacht gericht moeten worden op het aantrekkelijker maken van sparen én inwisselen van de spaarpunten, meent het onderzoeksbureau.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10