Succesvolle PerfectDraft verkozen tot marketingflop van 2005
23 januari 2006 -
Marketeers zijn maar moeilijk te volgen. De introductie van de thuistap PerfectDraft van Philips en brouwerij InBev verkozen zij als de slechtste productintroductie van 2005. Dat terwijl de verkoop boven verwachting is. Dat zegt althans marketingmanager René Bergmans op Marketing Online.
"Als ik afga op de eerste vier maanden na introductie en hetgeen er in de pijplijn zit voor 2006, heb ik alleen maar positieve verwachtingen. In december hebben we apparaten uit het buitenland moeten laten komen om aan de enorme vraag te voldoen en ook de produktie van de PerfectDraft vaatjes kan de vraag niet bijbenen," aldus Bergmans.
Ook beste introductie Opvallend genoeg waren marketeers ook allesbehalve eensgezind, want de PerfectDraft eindigde niet alleen als slechtste maar op één plek na ook als beste productintroductie van 2005. De thuistap moet alleen iDeal, de nieuwe standaard voor internetbetalingen, voor zich dulden. Deze won met een ruime meerderheid van 40 procent van de stemmen. De derde plaats is voor de Unox Stamppotten. In de flopcategorie scoorden Oral B Brush Aways (14 procent) en de Gillette M3 Power (11 procent) de tweede en derde plaats.