Directeuren emailen zelf, maar delegeren boeken van een reis
17 januari 2006 -
Europese topmanagers zitten niet in een ivoren toren. De tijden dat de directiesecretaresse in steno de één na de andere brief kwam optekenen zijn voorbij. Europese directeuren handelen in overgrote meerderheid zelf hun email af. Voor het boeken van een zakenreis, schakelen ze wel de assistente in.
Opendeurbeleid
Dat is één van de resultaten uit de veertiende UPS Europe Business Monitor. 90 procent van de ondervraagde topmanagers geeft aan zelf de email op te stellen en te beantwoorden. Ook de telefoon neemt de directeur het liefst zelf ter hand (76 procent). Ook blijken ze fysiek alleszins toegankelijk voor anderen door het voeren van een opendeurbeleid (86 procent).
Zelfredzaam Directeuren zijn ook op andere manieren zelfredzaam. Ze houden hun eigen afspraken bij (73 procent) en maken hun eigen presentaties. Een kleine meerderheid (54 procent) opent ook zelf de zakelijke post. Waar de managers liever niet aan beginnen is het oplossen van computerproblemen, hoewel toch nog 27 procent een poging waagt. Een reis boeken scoort het laagst, dat doet maar 21 procent van de bazen zelf.