zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Populariteit werkgevers wordt bepaald door imago

12 januari 2006 - De populariteit van werkgevers wordt niet zozeer bepaald door goede arbeidsvoorwaarden en een leuke werkplek, maar vooral door het algemene imago. Dat imago was in 2005, net als in 2004, het best bij Philips, dat zich de meest favoriete werkgever van Nederland mag noemen.

Philips wordt op de voet gevolgd door Shell en Politie. Dat blijkt uit het continue Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek (AGO) van Intelligence Group dat in 2005 onder 16.787 personen is gehouden.



Top-10
Eén op de 43 Nederlanders noemt Philips spontaan als meest favoriete werkgever. In 2005 is Philips met 20 procent in populariteit gegroeid ten opzichte van 2004. Shell is in populariteit gelijk gebleven en de Politie is licht gedaald. De top-10 van favoriete werkgevers van 2005 is als volgt:

1. Philips
2. Shell
3. Politie
4. Rabobank
5. ABN AMRO
6. KLM
7. ING
8. KPN
9. Microsoft
10. Unilever

De complete top-50 van favoriete werkgevers is hier (pdf) te downloaden.

Onderscheidend vermogen
Succesvol en betrouwbaarheid zijn randvoorwaarden voor het worden en het blijven van één van de meest favoriete werkgevers van Nederland. Het onderscheidend vermogen tussen deze werkgevers is gelegen in andere kenmerken. Zo wordt Philips onderscheidend sterk geassocieerd met de begrippen als vernieuwend, stijlvol en origineel. Shell wordt onderscheidend sterk geassocieerd met materialistisch, zelfverzekerd en onafhankelijk en de Politie met plichtsgetrouw, moedig en verantwoordelijk.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10