zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Topverkopers moeten vooral goed kunnen luisteren

8 januari 2006 - Luistervaardigheid gaat boven inhoudelijke kennis en overtuigingskracht en is de belangrijkste vereiste eigenschap van een verkoper. Dat vinden verkopers zelf in elk geval, zo blijkt uit een peiling van werving- en selectiebureau Cobben & van Tulder onder marketing- en salesprofessionals.

Cobben & van Tulder onderzocht in een peiling op de website wat de belangrijkste eigenschappen van verkopers en marketeers moeten zijn.



Creatieve list
Opvallend en niet echt verrassend is dat verkopers goed moeten kunnen luisteren en dat een marketeer een creatieve list moet kunnen verzinnen. Een marketeer die niet luistert en een verkoper die niks weet te verzinnen zijn overigens nooit succesvol, maar de poll dwong de bezoekers van de website een keuze te maken.

Persoonlijke competenties
Opvallend laag scoort de eigenschap "inhoudelijke kennis". Verkopers zijn er kennelijk van overtuigd dat ze niet zoveel hoeven te weten. Het selectiebureau concludeert in een nieuwsbericht dat persoonlijke competenties belangrijker gevonden worden dan inhoudelijke kennis.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10