27 december 2005 -
Amerikaanse consumenten van net in de dertig lijken momenteel aan alles te twijfelen. Ze zeggen zich gelukkig te voelen en zouden tegelijk het liefst opnieuw beginnen. Ze waren merktrouw, maar zijn nu in voor iets nieuws. Ze kopen technische gadgets als waren het kinderen. Kortom: ze zitten in een midlife crisis.
Dat zijn enkele uitkomsten van het onderzoek 30/30 Vision van de Amerikaanse muziekzender VH1 naar lifestyle, gedrag en toekomstverwachtingen van het staartje van de Generatie X, die net de 30 gepasseerd is.
Goede leven De groep heeft een traditionele instelling, maar met een eigen draai. Onder het goede leven verstaan ze een prettige baan, een auto en kinderen. Ze willen bevredigend en uitdagend werk maar niet overwerken, zodat ze meer tijd aan de kinderen kunnen besteden. Ze zijn de bevolkingsgroep met de meeste schulden en het meest geneigd hiervoor professionele hulp in te roepen.
Is dit nu alles? De verantwoordelijkheden die deze dertigers hebben, kunnen ze benauwen en ze vragen zich soms af of dit nu alles is? Net als hun oudere, 'traditionele' midlife crisis-collega`s. Overigens houden 30-tot 34-jarigen qua muziek meer dan gemiddeld van alternatieve hard rock, latin, electronic en swing. Minder dan gemiddeld zijn ze gesteld op golden oldies, traditionele country en punk.
Bron:MKBnet