26 december 2005 -
Vroeger heette het mond-tot-mond reclame, tegenwoordig 'buzz-marketing'. Nadat meer dan 800 producten zijn genomineerd, heeft de jury van de Buzz Awards Verkiezingen van opmerkelijke producten en diensten deze teruggebracht tot een Top-20 van officiële nominaties. Met daarin onder meer de Beertender, Google en de Postbankpas.
Criteria
De top-20 is opgesteld op basis van twee belangrijke criteria: 1) hoeveel 'buzz' heeft een product daadwerkelijk veroorzaakt en 2) hoe opmerkelijk is het product, wat is de potentie voor buzz. Tot en met eind december kunnen ingeschreven Buzzers stemmen en daarmee bepalen zij welk product wordt verkozen tot het 'Meest Buzzable Product 2005'.
Top-20 De top-20 is als volgt:
1. Beertender 2. Blackberry 3. Boer zkt. vrouw 4. Da Vinci Code 5. Geenstijl 6. Google 7. GTA: Andreas 8. H&M/McCartney 9. Habbo Hotel 10. Halfbloed Prins 11. Hi bling bling 12. Hyves 13. iPod 14. Linda 15. Postbankpas 16. PSPlaystation 17. Skype 18. Talpa 19. Tom Tom 20. Xbox 360
Bron:Sales Online