zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Tweederde starters heeft geen ondernemingsplan

14 december 2005 - Startende ondernemers vinden een ondernemingsplan een overbodig document. Ze hebben naar eigen zeggen voldoende helderheid en ervaring over hoe ze hun bedrijf willen runnen. Tweederde van de starters begint dan ook zonder uitgewerkt plan.

Dat blijkt uit onderzoek van van EIM.



Geen idee
De meeste ondernemers (75 procent) zonder schriftelijk plan vinden zichzelf voldoende ervaren en hebben helder de doelen voor ogen. De overigen hebben of geen idee wat er in zo'n plan moet komen te staan of hebben er domweg geen tijd voor, aldus het onderzoek.

Verstoffen
Als er wel een ondernemingsplan is, wordt het nut daarvan in de loop der jaren steeds minder. Van de starters uit 1994 sloeg meer dan 60 procent nog weleens het plan na in het oprichtingsjaar. In 1999 lag het plan juist bij een evengrote groep te verstoffen in een la.

Zelfinzicht
De belangrijkste redenen om wel een schriftelijk ondernemingsplan op te stellen zijn zelfinzicht (71 procent van de ondervraagden), op advies van anderen (43 procent) en verplicht bij kredietaanvraag (35 procent).


Bron: Zibb.nl
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10