Schinkelshoek (Rabobank) Communicatiemanager van het Jaar
11 december 2005 -
Jan Schinkelshoek van Rabobank is donderdagavond uitgeroepen tot Communicatiemanager van 2005. Hij is onder meer verantwoordelijk voor de campagne met 'Jochem de Bruin', de verpersoonlijking van de 'nieuwe' Rabobank, de bank die dichtbij, betrokken en toonaangevend is, de bank die verrassend goed is.
Genomineerden
De andere genomineerden naast Schinkelshoek (foto) waren Peter van Minderhout, directeur Corporate Communicatie TNT NV, en Marc van den Tweel, directeur Marketing en Communicatie Wereld Natuur Fonds. Vorig jaar ging de prijs naar Joost Ravoo, directeur Corporate Communicatie bij de NS.
Prijs De verkiezing Communicatiemanager van het Jaar is een initiatief van de Beroepsvereniging voor Communicatie (BvC), de Vereniging voor Overheidscommunicatie (VVO) en het vakblad Communicatie. Met deze prijs vestigen zij de aandacht op de professionalisering van het communicatievak en de toegevoegde waarde van goed communicatiemanagement voor het succes van organisaties.
Jury De jury bestaat uit Jacques Wallage (voorzitter), Ron van der Jagt (associate partner Boer & Croon Corporate Communication en bestuurslid BvC), Dymph van der Laan (directiesecretaris Dienst Publiek en Communicatie, Rijksvoorlichtingsdienst), Rocco Mooij (hoofdredacteur Communicatie), Joost Ravoo (directeur Corporate Communicatie NS en in 2004 Communicatiemanager van het Jaar), Michael van Os (hoofdredacteur Adformatie), Betteke van Ruler (hoogleraar Universiteit van Amsterdam) en Ben Warner (hoofd Communicatie Gasunie Trade & Supply en voorzitter van de selectiecommissie).