zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Ouderen klagen meer over producten dan jongeren

11 december 2001 - Ouderen klagen meer dan jongeren en mannen klagen meer dan vrouwen als een product niet aan de verwachtingen voldoet. Bijna de helft van de Nederlandse consumenten dient een klacht in als er wat aan een product mankeert.

Ook het gevoel onheus bejegend te zijn, is voor bijna de helft reden een klacht in te dienen. Dit concluderen de onderzoeksbureaus TMI en TNO dinsdag.



Net als vorig jaar onderzochten de instituten de befaamde klaagcultuur van de Nederlandse consument. Opnieuw blijkt dat een goede afhandeling van klachten een hele goede klantenbinder is. Klagers besluiten klant te blijven als het bedrijf hun ergenissen goed aanpakt.

Mensen van 21 tot 35 jaar stappen direct naar de concurrent als iets hen niet zint. Ze hebben geen tijd voor klagen. Vooral oudere mannen (51 tot 65 jaar) nemen de moeite hun beklag te doen. Bijna 90 procent van de mensen zegt niet het idee te hebben dat zijn klacht welkom is. Klagers vertellen hun ervaringen, goed of slecht, steevast door.

E-mail is in opmars als klaagkanaal. Vorig jaar verkoos slechts 8 procent dit middel om hun probleem onder de aandacht te brengen. Dit jaar kiest 15 procent voor de elekronische post.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10