zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Shell populairste werkgever onder hoger opgeleiden

9 november 2005 - Shell staat op nummer één in de ranglijst van 25 favoriete werkgevers. Het olieconcern heeft de eerste plaats overgenomen van Philips, die nu op twee staat. Daarna volgen achtereenvolgens: Unilever, Rabobank, ING, ABN Amro, KLM, Heineken, Koninklijke Ahold en DSM.

Afwisselend werk


De ranglijst is samengesteld door Intermediair waarbij aan academici en hbo'ers werd gevraagd wat ze belangrijk vinden in hun werk. Geld blijkt niet het belangrijkst te zijn. Van belang is: afwisselend werk, balans tussen werk en vrije tijd en doorgroeimogelijkheden. Ook genoemd worden: de maatschappelijke relevantie van het werk en internationale carrieremogelijkheden. Belangrijkste secundaire voorwaarde is de tegemoetkoming in de ziektekosten.

Talpa
Onder de non-profitinstellingen is de Politie de meest favoriete werkgever, gevolgd door Gemeente Rotterdam. Vrouwen vinden Unilever de meest favoriete werkgever, gevolgd door Rabobank en Shell. Bij de mannen is Shell favoriet, waarna Philips en Rabobank volgen. Opvallende nieuwkomer in de lijst is Talpa op plaats zestien.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10