zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Materialisme maakt ongelukkig

6 november 2005 - Het najagen van materialistische doelen kan tot ontevredenheid leiden en psychische problemen geven. Dat blijkt uit een onderzoek van de internationale zakenbank Dresdner Kleinwort Wasserstein (DrKW). Het rapport van James Montier, directeur en beleggingsstrateeg bij DrKW, is gepresenteerd aan investeerders en vermogensbeheerders, aldus de Britse krant Financial Times zaterdag.

Ervaringen


Er is volgens Montier bewijs volop dat het investeren in ervaringen, zoals een tocht naar de Machu Picchu in Peru, mensen gelukkiger maakt dan het najagen van bezittingen. Wel stelt hij dat aan basisbehoeften moet worden voldaan en zijn opvattingen gelden voor mensen die meer dan 25.000 dollar (22.000 euro) per jaar verdienen.

Geld en geluk
Montier had vermogensbeheerders eerder al laten schrikken met zijn opvattingen dat geld en geluk niets met elkaar van doen hebben. Het nastreven van ervaringen heeft volgens de beleggingsstrateeg het voordeel dat die altijd uniek zijn terwijl een woning of een auto snel de norm worden. Hij raadde bovendien zijn gehoor aan te waken voor het syndroom zich met anderen te vergelijken.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10