24 oktober 2005 -
In retail is het kommer en kwel, behalve op internet. In mei daalden de Britse retailverkopen met 2,4 procent en ook de voorspellingen voor de rest van het jaar zijn somber. De online verkopen stegen daarentegen met maar liefst 30 procent en kwamen uit op een totaal van 1,5 biljoen pond.
Verwacht wordt dat e-verkopen dit jaar 19,6 biljoen pond zullen bedragen, 35 procent meer dan in 2004. En in 2010 zal dat 60 biljoen pond zijn, zo'n 20 procent van de totale retailbestedingen.
Barrières Simpel gesteld zijn de barrières om online te winkelen verdwenen. Het aanbod is groter en toegankelijker; de ervaring leuker en realistischer; prijzen nog eenvoudiger vergelijkbaar; veiligheidsrisico's kleiner en het consumentenvertrouwen groter door betere service. De boodschap voor retailers is duidelijk: bouw je merk (ook) online. Want onderzoek laat zien dat als shoppers een plezierige online ervaring hebben en een retailer die een bekend merk voert vertrouwen, 92 procent dat merk meteen zal kopen.
Bron:Marketing Online