zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consumenten vinden winkelpersoneel dom en laks

11 oktober 2005 - Misschien heeft de detailhandel de malaise die de branche nu doormaakt wel aan zichzelf te danken. Want het personeel deugt van geen kanten. Dat vinden althans de klanten. Consumenten vinden het Nederlandse winkelpersoneel vaak dom, lomp, brutaal en ongeïnteresseerd. Het laconieke gedrag kost detaillisten jaarlijks vele tientallen miljoenen.

Ruim eenderde van de medewerkers lijkt vooral zijn best te doen ergernis op te roepen, concludeert Klantonderzoek Nederland op basis van een enquête onder 9000 respondenten.



Asociaal gedrag
Klanten ervaren winkelpersoneel als dom, omdat ze vinden dat ze niet worden begrepen. Ook komt het regelmatig voor dat er sprake is van asociaal gedrag. Niet-kopende klanten haken veelvuldig af door dit gedrag, aldus de onderzoekers. Consumenten kunnen straks, via een nog te openen website, per sector zien welke winkels goed en slecht presteren. Winkelketens als Trendhopper, Beter Bed en InterSport hebben hun medewerking toegezegd. Hun klanten kunnen aan de hand van een vragenlijst via een website al hun winkelervaringen kwijt.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10