zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consument leest het liefst een folder

27 september 2005 - In het veranderende medialandschap zijn digimedia als website, e-mail en pop-ups aan het media-arsenaal toegevoegd. Moeten marketeers en marktonderzoekers nu hun focus verleggen naar nieuwe media, of blijven traditionele media een rol van betekenis spelen? Als je het aan de consument vraag is het antwoord helder: de consument wil het liefst een folder. En vooral géén telemarketing!

Dat blijkt uit een onderzoek dat Motivaction in opdracht van het Tijdschrift voor Marketing onder 100 marketeers en 400 consumenten uitvoerde. De toename van digimedia is een feit, en toch blijft de traditionele folder het meest geschikte medium om de consument te bereiken.



Geen irritatie
Opmerkelijk is dat voor uiteenlopende productgroepen de folder nog steeds het meest geraadpleegd wordt wanneer het gaat om het ontvangen van ongevraagde informatie. De traditionele folder roept weinig tot geen irritatie op, sterker nog, de consument wil het liéfst via een folder geïnformeerd worden. Een feit dat marketeers overigens onderkennen.

Top-4 vervelendste media
De top vier van vervelendste mediakanalen om ongevraagd informatie te ontvangen is:

1. Telemarketing
2. SMS
3. Pop-ups
4. E-mail


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10