20 september 2005 -
Patrick Kuijsters (KPN), John de Mol (Talpa), Rob Mol (Achmea) en Andrea Ragnetti (Philips) zijn genomineerd voor Reclameman van het Jaar 2005. Eén van vier wordt op 20 oktober uitgeroepen tot de 23ste Reclameman van het Jaar, zo meldt initiatiefnemer marketingvakblad MarketingTribune.
Vakjury
Patrick Kuijsters (KPN) doet volgens de vakjury opvallend werk voor Hi/KPN Mobile, met mooie en innovatieve campagnes,goed voor een Effie in juni 2005. John de Mol heeft in 2005 'een van de grootste doorbraken in marketing geforceerd', Rob Mol wordt merkenbouwer en reclamebeest pur sang genoemd en staat al vele jaren aan het roer van de succesvolle 'Even Apeldoorn bellen'-campagne. Daarnaast werd voor Achmea onder zijn leiding het vernieuwende 'Nederpoort'-concept uitgerold 'met een marketingbudget dat significant lager is dan dat van directe concurrenten'. Onder leiding van Andrea Ragnetti introduceerde Philips de campagne 'Sense and Simplicity'. Daarmee steeg het concern voor het eerst sinds jaren op de ranglijst van het Amerikaanse zakenblad Business Week.