zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Sterk merk motiveert werknemers

13 augustus 2005 - De prestaties van werknemers van een bedrijf met een sterk merk zijn beter dan van een bedrijf met een onbekend of zwak merk. In de eigen organisatie hebben zij meer vertrouwen dan gemiddeld. Dat blijkt uit Brits onderzoek van het marktonderzoeksbureau BRMB.

Meer sollicitaties


Deze resultaten gelden ook voor Nederland, denkt Mirjam Baars van onderzoekbureau naar werknemerstevredenheid SatisAction. 'Als je op een feestje zegt dat je werkt bij KLM, zullen veel mensen positief reageren. Dat motiveert natuurlijk enorm', zegt Baars. Wilma Buis, directeur van Mercuri Urval (werving en selectie), betoogt dat bedrijven met een sterke merknaam meer sollicitaties krijgen dan bedrijven zonder. Bovendien wordt een merknaam steeds belangrijker op de alsmaar krappere arbeidsmarkt. Maar dat kan zich bij negatieve publiciteit ook tegen het merk keren, zoals een aantal jaren geleden bij Albert Heijn gebeurde.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10