13 juli 2005 -
Werknemers kiezen steeds vaker voor een gezonde lunch. Inmiddels valt 23 procent van de lunches van het Nederlandse bedrijfsleven `gezond` te noemen, tegen 20 procent eind 2004. Dat blijkt uit onderzoek van market Response in opdracht van cateraar Albron onder 40.000 werknemers.
Met name rauwkost, salades, fruit, mineraalwater, vruchtensap en melk blijken populair. Vrouwen kiezen vaker voor gezond dan mannen.
Watvooreterbenjij.nl Het onderzoek werd deels verricht via de website www.watvooreterbenjij.nl. Op de site werden werknemers in vijf typen eters verdeeld: lekkerbekken, bewuste eters, mobiele eters, grote eters en traditionele eters.
Pompshop De studie toont onder meer aan dat bewuste eters hun lunch zelden in een pompshop kopen, marketeers veelal lekkerbekken zijn, Oost-Nederland relatief meer traditionele eters kent en mobiele eters vaak in de sectoren toeristisme, kunst, media, amusement en beveiliging werkzaam zijn. Albron probeert met de Consumenten Monitor de eetgewoonten bij ondernemingen in kaart te brengen. Onlangs is het bedrijf ook met een zelfde onderzoek op universiteiten en scholen begonnen.
Bron:MKBnet