zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Winkelmuziek leidt niet tot meer verkopen

11 juli 2005 - Achtergrondmuziek wordt in winkels dikwijls opgezet om de consument op zijn gemak te stellen en om zodoende de aankopen te vergroten. Maar dat gebeurt maar nauwelijks. Mensen blijven door achtergrondmuziek wel langer in de winkel. En muzak, zoals winkelmuziek ook wel wordt genoemd, blijkt vooral een kalmerend effect te hebben.

Ontspannen


Dit blijkt uit onderzoek onder winkelend publiek. Zo'n 21 procent van de consumenten voelt zich erdoor meer op zijn gemak in de winkel, terwijl 23 procent winkelmuziek vooral ontspannend vindt werken. Eenzelfde percentage stoort zich echter aan muziek in de winkel. Slechts 8 procent van het winkelend publiek gaat daadwerkelijk meer kopen door het gebruik van muzak.

Klassieke muziek
Muzak FMC is de grootste aanbieder van muzak naar het bedrijfsleven met zo`n 250.000 abonnees. Het blijkt dat het opzetten van klassieke muziek in winkels de bezoekers het gevoel geven dat ze een verfijnde smaak hebben. Het gebruik van muzak heeft vooral een effect op jongeren. Zij brengen 36 procent meer tijd door in winkels wanneer er muziek wordt gedraaid. Ondanks dat er weinig extra aankopen worden gedaan, stelt 86 procent van de consumenten een muziekje in de winkel erg op prijs. Verder is 59 procent van mening dat muziek de stress ook op het werk kan verminderen.


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10