zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Marketeers geloven niet in weblogs

29 juni 2005 - 'Hype van exhibitionisten' en 'nutteloze chatsessies met roddeltantes'. Nederlandse marketeers hebben weinig verwachtingen van weblogs voor hun bedrijven. De meesten doen er ook niks aan. Wel denken de marketeers dat weblogs de transparantie verhogen, waardoor ondernemingen gedwongen worden zorgvuldiger te communiceren.

Dat blijkt uit onderzoek van TNS Nipo in opdracht van MarketingTribune onder 98 marketeers.



Website
Circa 85 procent van de marketeers doet momenteel helemaal niets met weblogs. Ze lezen de digitale gedachtenuitwisselingen niet en reageren ook niet op blogs. Anderen zijn zelfs totaal onbekend met het verschijnsel. Tenslotte zijn er zelfs marketeers die ronduit vijandig tegenover blogs staan, omdat het zou leiden tot nutteloze chatsessies.

Sector
Er bestaan wel duidelijke verschillen in opvattingen over weblogs tussen marketeers in verschillende sectoren. In de industrie vindt 53 procent van de marketeers dat de opkomst van weblogs een niet te negeren ontwikkeling is. In de dienstensector en Non-food ziet een grote groep van circa 70 procent helemaal niets het fenomeen.

Zorgvuldigheid
De ondervraagde marketeers zijn het wel in grote lijnen eens over het effect van weblogs op hun bedrijf. Een ruime meerderheid van zo'n 60 procent vindt dat blogs hen dwingen (nog) zorgvuldiger te communiceren vanwege hogere eisen aan de transparantie.
Een grote uitzondering in dit verband is de Non-foodbranche. Hier denkt 56 procent dat meer zorgvuldigheid vanwege blogs helemaal niet nodig is.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10