zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Dialoogmarketing effectief om vrouwen te bereiken

21 juni 2005 - Vrouwen vormen een enorm marketingpotentieel, stellen Kirsten Brühl en Susanne Westphal in hun boek Megatrend Frauen. Female Forces – Weibliche Lebenswelten der Zukunft. Met name dialoogmarketing slaat aan bij de dames.

Zingeving


Vrouwen denken, handelen en consumeren anders dan mannen, aldus de beide auteurs. En de markt zou dan ook veel meer rekening moeten houden met vrouwelijke overwegingen, zoals de behoefte aan zingeving en individualisering en een voorkeur voor eerlijke, hoogwaardige producten.

Koopkrachtiger
Bij tachtig procent van alle aankoopbeslissingen is het de vrouw die de doorslag geeft, vrouwen tussen de dertig en de vijftig vormen de grootste consumentengroep, en ze worden ook nog eens steeds koopkrachtiger. Vooral de dialoogmarketingbranche kan veel meer bereiken door een feminiene benadering van de doelgroep.

Vriendinnen
Vrouwen zijn namelijk behalve invloedrijk als consument ook nog eens dol op communiceren, via de telefoon, chat of e-mail, en daardoor extra vatbaar voor marketingcommunicatie in de vorm van virale reclame of campagnes via vriendinnennetwerken.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10