21 juni 2005 -
Vrouwen vormen een enorm marketingpotentieel, stellen Kirsten Brühl en Susanne Westphal in hun boek Megatrend Frauen. Female Forces – Weibliche Lebenswelten der Zukunft. Met name dialoogmarketing slaat aan bij de dames.
Zingeving
Vrouwen denken, handelen en consumeren anders dan mannen, aldus de beide auteurs. En de markt zou dan ook veel meer rekening moeten houden met vrouwelijke overwegingen, zoals de behoefte aan zingeving en individualisering en een voorkeur voor eerlijke, hoogwaardige producten.
Koopkrachtiger Bij tachtig procent van alle aankoopbeslissingen is het de vrouw die de doorslag geeft, vrouwen tussen de dertig en de vijftig vormen de grootste consumentengroep, en ze worden ook nog eens steeds koopkrachtiger. Vooral de dialoogmarketingbranche kan veel meer bereiken door een feminiene benadering van de doelgroep.
Vriendinnen Vrouwen zijn namelijk behalve invloedrijk als consument ook nog eens dol op communiceren, via de telefoon, chat of e-mail, en daardoor extra vatbaar voor marketingcommunicatie in de vorm van virale reclame of campagnes via vriendinnennetwerken.
Bron:Marketing Online