13 juni 2005 -
Na jaren van prijsverlagingen hebben Pampers en Kruidvat, de marktleiders op de luiermarkt, hun prijzen verhoogd. En niet te zuinig. Pampers voert een verhoging door van 15 tot 25 procent. Daarmee lijkt de prijzenslag achter de rug.
Aantal luiers
De prijs van bijvoorbeeld een pak Pampers is weliswaar gedaald, het aantal luiers in de verpakking is nog veel harder gedaald. Uiteraard hebben de fabrikanten een verklaring voor de stevige prijsverhoging. De producten zijn namelijk verbeterd. Bovendien zijn de grondstoffen fors duurder geworden, aldus het Kruidvat in het Algemeen Dagblad. Zij voerde een prijsstijging van ruim 6 procent door. Ook Lidl Huggies en Etos doen volop mee aan de kleinere en vaak duurdere verpakkingen.
Einde prijzenoorlog Sinds het begin van de prijzenoorlog tussen supermarkten zijn laaggeprijsde luiers gebruikt als lokkertjes. Daardoor zitten luiers nu op een bodemprijs. De nieuwe verpakkingen en luiers dienen vooral één doel: prijsverhogingen.
Die luierprijzen veranderen echt per dag tegenwoordig, en ik kan het weten. Heb er vanuit mijn eigen frustratie maar een vergelijkingswebsite over gebouwd..