13 juni 2005 -
Strenge christenen vormen een doelgroep die voor marketeers niet eenvoudig is te bereiken. Toch kan het wel degelijk de moeite lonen om de marketinginspanningen op deze groep te richten: Nederland telt namelijk circa 1,2 miljoen min of meer confessionele christenen, waarbinnen de gereformeerden de grootste groep vormen. Het betreft voor een belangrijk deel relatief koopkrachtige mensen die bovendien zeer merktrouw zijn.
Moeilijk bereikbaar
Veel marketeers negeren deze doelgroep min of meer omdat deze mensen via de traditionele kanalen moeilijk te bereiken zijn: de daadwerkelijk confessionele christenen kijken geen televisie, hebben geen (of een streng gefilterde) internettoegang en lezen alleen hun eigen kranten en tijdschriften. Tegelijkertijd is de doelgroep duidelijk gedefinieerd en met goedgerichte promotie wel degelijk te bereiken.
EO Jongerendag Hierbij kan bijvoorbeeld worden gedacht aan advertenties in het Reformatorisch Dagblad of het opinieblad CV Koers of aan het sponsoren van christelijke evenementen zoals de EO Jongerendag. Het beeld dat christenen per definitie een hekel hebben aan reclame, klopt namelijk niet. De reclame moet echter informatief zijn en voldoen aan de gereformeerde grenzen der betamelijkheid.
Bron:MKBnet