9 juni 2005 -
Senioren doen vaker mee met een online actie dan jongeren. Ook surfen zij sneller naar een website die in een commercial wordt genoemd, en zijn ze meer bereidwillig ten opzichte van e-mailmarketing. Dit blijkt uit een gezamenlijk onderzoek van het interactieve communicatiebureau Clockwork en de Rijksuniversiteit Groningen.
Het onderzoek is gehouden onder honderd mensen vanaf 50 jaar en vijftig mensen van 25 tot 35 jaar.
Uitkomsten De belangrijkste uitkomsten: 31 procent van de senioren doet wel eens mee met een online actie, tegenover 26 procent van de jongere mensen. Vooral samples opvragen vinden de senioren interessant. 27 procent van de senioren registreert zich met enige regelmaat bij online acties. Onder de jongeren is dit 22 procent. 38 procent van de senioren geeft meestal toestemming voor het verzenden van e-mail bij de registratie. 22 procent van de 25-35 jarigen is hiertoe bereid. 91 prcoent van de 50-plussers vult bij registratie zijn e-mail adres in en 60 procent vermeldt daarbij naam en productinteresses. 20 procent is bereid adresgegevens te geven.
Banners Oudere interenetters klikken ook vaker op banners dan jongeren. Bij jongeren is dat percentage maar 6 procent, bij de 50-plussers komt dit op wel 24 procent.
Bron:MKBnet