zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Werknemer vindt imago werkgever belangrijker dan ontwikkelmogelijkheden

2 juni 2005 - Werknemers vinden het imago van een werkgever belangrijker dan de mogelijkheden om zich verder te ontwikkelen. Dat bedrijven steeds minder uitgeven aan bedrijfsopleidingen deert ze dan ook nauwelijks. Het geldbedrag dat Nederlandse bedrijven in opleiding en ontwikkeling van het personeel steken neemt nog steeds af. In 2004 stak 61 procent van de bedrijven minder dan 2 procent van het salaris in opleiding. Dat blijkt uit onderzoek van Twijnstra Gudde/Kluwer.

HRM-budget


De uitgaven aan opleidingen hangen vooral samen met de organisatiedoelstellingen. Daarnaast spelen hrm-budget, de aard van de werkzaamheden van de medewerker en de keuze van de werknemer een rol. Overigens hecht een werknemer relatief weinig belang aan de mogelijkheid tot ontwikkeling bij een bedrijf.

Imago het belangrijkst
Imago staat hier op één, gevolgd door plezierige werksfeer, maatschappelijke betrokkenheid en flexibele arbeidstijden. Opleiding komt op plaats vijf. De belangrijkste redenen om ontwikkelactiviteiten uit te voeren zijn: het actualiseren van de vakkennis (72,4 procent), het verbreden van de inzetbaarheid (61,4 procent) en het bevorderen van de doorstroom van werknemers (51 procent).


Bron: MD Weekly
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10