zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vooral vrouwen lezen direct mail

29 mei 2005 - Bij het versturen van direct mail zouden bedrijven er goed aan doen om zich te realiseren dat degene die de aankoopbeslissing neemt, in 80 procent van de gevallen een vrouw is. Bovendien raken vrouwen minder snel geirriteerd door direct mail; het maakt hen nieuwsgierig en verschaft hen nuttige informatie en tips.

Uit een recent Belgisch onderzoek blijkt dan ook dat het lucratief is om de wereld door een vrouwelijke bril te bekijken, alvorens de direct mailing te versturen. Dat gebeurt nog door weinig bedrijven, slechts zo`n 40 procent richt zich tot deze doelgroep.



Voorwaarden
Voor een succesvolle direct mail aan vrouwen, dient te worden voldaan aan een aantal voorwaarden:

De mailing moet:

1. verrassend en creatief te zijn,
2. een relevant en nuttig aanbod te bevatten,
3. geloofwaardig en waarheidsgetrouw te zijn
4. uitgaan van de wereld van de vrouw.

Valkuilen
Valkuilen die vermeden dienen te worden zijn onder meer een te hoge frequentie van de mail, een te omslachtige en tijdrovende boodschap en een (vermeend) misbruik van privacyregels en databestanden.


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10