29 mei 2005 -
Bij het versturen van direct mail zouden bedrijven er goed aan doen om zich te realiseren dat degene die de aankoopbeslissing neemt, in 80 procent van de gevallen een vrouw is. Bovendien raken vrouwen minder snel geirriteerd door direct mail; het maakt hen nieuwsgierig en verschaft hen nuttige informatie en tips.
Uit een recent Belgisch onderzoek blijkt dan ook dat het lucratief is om de wereld door een vrouwelijke bril te bekijken, alvorens de direct mailing te versturen. Dat gebeurt nog door weinig bedrijven, slechts zo`n 40 procent richt zich tot deze doelgroep.
Voorwaarden Voor een succesvolle direct mail aan vrouwen, dient te worden voldaan aan een aantal voorwaarden:
De mailing moet:
1. verrassend en creatief te zijn, 2. een relevant en nuttig aanbod te bevatten, 3. geloofwaardig en waarheidsgetrouw te zijn 4. uitgaan van de wereld van de vrouw.
Valkuilen Valkuilen die vermeden dienen te worden zijn onder meer een te hoge frequentie van de mail, een te omslachtige en tijdrovende boodschap en een (vermeend) misbruik van privacyregels en databestanden.
Bron:MKBnet