10 mei 2005 -
Er zijn nu meer vrouwen op het internet te vinden dan mannen. Ook neemt hun invloed op de aankoop van bijvoorbeeld consumentenelektronica. Online bedrijven doen er goed aan met deze ontwikkeling rekening te houden, blijkt uit onderzoek van eMarketer.
Nu zijn vrouwen al goed voor 52 procent van de totale online populatie. In 2008 zullen er zo`n 10 miljoen meer vrouwen dan mannen online zijn.
Beslissen Nog belangrijker is het gegeven dat vrouwen, net als bij offline aankopen al het geval is, in driekwart van de gevallen zullen beslissen over aankopen die via het internet gedaan worden. Al in 2003 waren vrouwen volgens onderzoek van Goldman & Sachs, Harris Interactive en Nielsen/NetRatings verantwoordelijk voor 60 procent van alle online bestedingen. Bij de aankoop van sieraden en horloges steeg dat aantal tussen 2003 en 2004 met 67 procent en bij meubelen en huishoudelijke apparaten met 58 procent. Ook in sectoren waar mannen meestal gaan over de aankopen, halen vrouwen mannen in. In 2004 beslisten vrouwen over 55 miljard van de 96 miljard dollar die in de VS uitgegeven werd aan consumentenelektronica.
Bron:MKBnet