zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vrouwen overheersen mannen bij online aankopen

10 mei 2005 - Er zijn nu meer vrouwen op het internet te vinden dan mannen. Ook neemt hun invloed op de aankoop van bijvoorbeeld consumentenelektronica. Online bedrijven doen er goed aan met deze ontwikkeling rekening te houden, blijkt uit onderzoek van eMarketer.

Nu zijn vrouwen al goed voor 52 procent van de totale online populatie. In 2008 zullen er zo`n 10 miljoen meer vrouwen dan mannen online zijn.



Beslissen
Nog belangrijker is het gegeven dat vrouwen, net als bij offline aankopen al het geval is, in driekwart van de gevallen zullen beslissen over aankopen die via het internet gedaan worden. Al in 2003 waren vrouwen volgens onderzoek van Goldman & Sachs, Harris Interactive en Nielsen/NetRatings verantwoordelijk voor 60 procent van alle online bestedingen. Bij de aankoop van sieraden en horloges steeg dat aantal tussen 2003 en 2004 met 67 procent en bij meubelen en huishoudelijke apparaten met 58 procent. Ook in sectoren waar mannen meestal gaan over de aankopen, halen vrouwen mannen in. In 2004 beslisten vrouwen over 55 miljard van de 96 miljard dollar die in de VS uitgegeven werd aan consumentenelektronica.


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Richard  |   | 
9-05-2018
 | 
10:10 uur
Interessant artikel. Erg benieuwd in hoeverre deze trend zich heeft voortgezet tot 2018!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10