24 april 2005 -
Twixters zijn een nieuwe doelgroep van jongeren tussen de 21 en 29 jaar oud die nog bij hun ouders wonen. Ze hebben goede banen met een bijbehorend inkomen en ze maken geen aanstalten om te trouwen of andere volwassen verantwoordelijkheden op zich te nemen.
Kippers
Twixters komen in bijna alle moderne samenlevingen voor. In het Verenigd Koninkrijk worden ze KIPPERS genoemd (kids in parents' pockets eroding retirement savings) en in Duitsland Nesthockers, maar in alle gevallen gaat het om jongeren die job-hoppen, zich als tieners kleden en uit zijn op onmiddellijke bevrediging van hun behoeften.
Besteden Voor marketeers zijn een aantal eigenschappen belangrijk. Twixters hebben vertrouwen in bekende merken en instellingen, mits die hen service verlenen en niet manipuleren. Twixters hebben weinig overhead kosten en daardoor veel te besteden, ook al omdat ze de kinderen van babyboomers zijn. Ze studeren bovendien langer en wensen tot zeker hun 24ste als student benaderd te worden. Twixters geven veel geld uit aan kleding, entertainment, computers, software en uit eten gaan. Een aanzienlijk deel van de doelgroep geeft echter meer geld uit dan er binnen komt.
Bron:MKBnet