zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Philips scheert man helemaal kaal

19 april 2005 - Als het aan Philips ligt, scheert de man binnenkort al zijn lichaamsbeharing. Het elektronicaconcern probeert in Groot-Brittannië een elektrisch apparaat uit dat zonder achterlating van wonden beharing op armen en benen, maar ook schaamhaar aankan.

Een woordvoerster van Philips zei dinsdag dat het niet zeker is of het scheerapparaat ook in Nederland verschijnt.



Bodygroom
Op de website van het concern is het apparaat te vinden onder de naam Bodygroom, met staalvrije messen die ook tijdens het douchen geschikt zijn voor de haren op borstkas, buik, onderarmen, oksels, kruis, rug, benen en schouders. Het Engelse woord groom betekent in het Nederlands ook wel fatsoeneren of roskammen.

Voetballers
De Britse krant The Times meldde dinsdag dat uit onderzoek van Philips is gebleken dat 80 procent van de vrouwen een haarvrije man prefereert. Bijna de helft van de ondervraagde mannen scheert delen van zijn lichaam. Philips spreekt van een groeiende markt. "Vrouwen lenen wel eens het scheermes van hun partner. Mannen doen dat niet zo snel met de ladyshave." Volgens The Times speelt Philips met zijn jongste vinding in op de voortrekkersrol die enkele publieke figuren in Groot-Brittannië vervullen met het wegscheren van hun lichaamsbeharing. Voetballers als Frank Lampard (Chelsea) en Fredrik Ljungberg (Arsenal) en de nationale rugbyheld Jonny Wilkinson gaan door het leven met een babyhuidje, aldus de krant. Philips gaat zich in reclamecampagnes specifiek richten op sporters en jonge mensen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10