zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Kindermarketeers kunnen zich het beste op jongens richten

25 november 2001 - Marketinginspanningen om kinderen te bereiken, kunnen het best worden gericht op jongens. Meisjes hebben niet zoveel moeite met een jongensachtige benadering, jongens daarentegen wel met een meisjesachtige benadering.

Dat stelt Fabienne van Dillen, oprichter van Kidsbizz, op MKBnet.



Kinderen hebben een eigen mening en zijn slim genoeg om onderscheid te maken tussen producten. Kinderen vormen een eigenwijze, grillige doelgroep. Het fungehalte en het visuele aspect zijn voor hen van groot belang. De 2,5 miljoen kinderen tot 12 jaar in Nederland hebben op jaarbasis over de 500 miljoen gulden te besteden.

Harry Potter is een goudmijn voor veel partijen. Er is begonnen met de boeken en nu is er de eerste film. Coca-Cola is sponsor van de film, Mars start binnenkort een nieuw assortiment zoetwaren rondom het thema van de tovenaarsleerling en Honig heeft de Kippensoep omgetoverd inheksensoep. Kinderen zijn ontvankelijk voor nieuwe producten. Zij vinden elk nieuw product prachtig en willen het proberen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10