Kindermarketeers kunnen zich het beste op jongens richten
25 november 2001 -
Marketinginspanningen om kinderen te bereiken, kunnen het best worden gericht op jongens. Meisjes hebben niet zoveel moeite met een jongensachtige benadering, jongens daarentegen wel met een meisjesachtige benadering.
Dat stelt Fabienne van Dillen, oprichter van Kidsbizz, op MKBnet.
Kinderen hebben een eigen mening en zijn slim genoeg om onderscheid te maken tussen producten. Kinderen vormen een eigenwijze, grillige doelgroep. Het fungehalte en het visuele aspect zijn voor hen van groot belang. De 2,5 miljoen kinderen tot 12 jaar in Nederland hebben op jaarbasis over de 500 miljoen gulden te besteden.
Harry Potter is een goudmijn voor veel partijen. Er is begonnen met de boeken en nu is er de eerste film. Coca-Cola is sponsor van de film, Mars start binnenkort een nieuw assortiment zoetwaren rondom het thema van de tovenaarsleerling en Honig heeft de Kippensoep omgetoverd inheksensoep. Kinderen zijn ontvankelijk voor nieuwe producten. Zij vinden elk nieuw product prachtig en willen het proberen.