zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Telefoonterreur een 'open zenuw' bij consumenten

31 maart 2005 - De Consumentenbond denkt met de opening van een meldpunt voor commerciële telefoonterreur een 'zenuw te hebben blootgelegd', aldus een woordvoerster donderdagmorgen. De bond opende het meldpunt (070-4454647) woensdag en kreeg meteen 1.500 klachten binnen.

De mensen klagen vooral over de tijdstippen waarop bedrijven telefonisch komen binnenvallen om verzekeringen en dergelijke aan de man te brengen: etenstijd of zaterdagochtend vroeg.



Ergernis
Het tijdelijke meldpunt is slechts het begin van een onderzoek. Daaruit wil de belangenorganisatie niet alleen de omvang van de ergernis opmaken, maar ook bijvoorbeeld ontdekken in hoeverre bedrijven zich aan de regels houden.

Infofilter
Zo moeten ze aan het begin vragen of het gesprek op prijs wordt gesteld en het commerciële oogmerk duidelijk maken. Ook wil de belangenorganisatie weten of de mensen wel weten dat zij zich via www.infofilter.nl kunnen wapenen tegen commerciële telefoonterreur. Als gevolg van alle publiciteit is infofilter.nl in de afgelopen dagen bijna bezweken onder de drukte. In anderhalve dag kreeg de internetpagina 65.000 bezoekers, evenveel als normaal in een hele maand.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
A Valk  |   | 
16-03-2015
 | 
12:33 uur
mij rekening is veel te hoog en dat komt door future target bv ik heb een abberment van 26
en moet elke maand over de 150 belalen ik wil dat geld treug gestort wort van het hele jaar
met vriendelijke dank

A valk

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10