zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Slordigheid kost kleine ondernemers omzet

24 maart 2005 - Slordigheid kost het kleinbedrijf omzet. Telefonische toezeggingen worden niet of te laat nagekomen. Beloftes die op de website van bedrijven gedaan worden, worden vaak niet waargemaakt. Dit blijkt uit een onderzoek naar presentatie en klantvriendelijkheid van het tijdschrift De Zaak.

Extra omzet


Het blad schakelde een zogenaamde 'mystery-shopper' in. Deze belde ruim 70 bedrijven. Nieuwe klanten en extra omzet zijn voor het kleinbedrijf gemakkelijk te realiseren door een snelle afhandeling van e-mailverzoeken en telefonische informatieaanvragen, evenals meedenken met de klant en een grote mate van zakelijke betrokkenheid, zo blijkt uit het onderzoek.

Wel klantvriendelijk
Uit het onderzoek blijkt verder dat kleine ondernemers hun klantvriendelijkheid wél goed voor elkaar hebben. Vragen worden op rustige toon en zo volledig mogelijk beantwoord. Het kleinbedrijf denkt hardop mee met de klant en draagt alternatieven aan. Het duurt echter even voordat deze alternatieven worden gepresenteerd. Het blijkt namelijk dat kleine ondernemers pas tot deze benadering overgaan nadat de (potentiele) klant zelf heel wat actie heeft moeten ondernemen.


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10