zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Ondernemers eisen pin-provisie terug

14 maart 2005 - Boze ondernemers hebben gisteren geld teruggeïst van Interpay, het bedrijf dat het elektronische betalingsverkeer afhandelt. De ondernemers vinden dat Interpay jarenlang misbruik heeft gemaakt van zijn machtspositie, waardoor de ondernemers miljoenen euro's te veel zouden hebben betaald voor het pinnen en chippen.

Even afrekenen


Onder het motto 'We komen even afrekenen!' werden boze brieven van ruim twaalfduizend ondernemers uit onder meer de recreatie en de zorg aangeboden aan de directie van Interpay. Henk van den Broek van Platform Detailhandel, Hajé de Jager van Koninklijke Horeca Nederland en Jan Meerman van het Midden en Klein Bedrijf Nederland overhandigen de brieven.

Schade
De ondernemers stellen Interpay officieel aansprakelijk voor de geleden schade. Zij hebben niet kunnen berekenen hoe hoog de schade is, omdat Interpay gegevens zou achterhouden. Daarom is de eis dat Interpay het 'totale schadebedrag berekent en aangeeft wanneer zij tot betaling overgaat'.

Te hoog
Interpay is opgericht door acht banken, waaronder ABN Amro, Fortis en de ING. Vorig jaar mei moest het bedrijf van de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) vanwege zijn 'monopoliepositie' een boete betalen van dertig miljoen euro. Het 'excessieve tarief' dat Interpay vroeg voor zijn diensten noemde de NMa 'vijf tot zeven keer te hoog'.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10