zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Succesfactoren bij marketingbudgettering

28 februari 2005 - Er bestaat wellicht geen meer omstreden budget dan het marketingbudget. Niet zelden is marketing een sluitpost of -nog erger- een slag in de lucht. Het onderzoek 'marketingbudgettering en marktsucces' geeft inzicht in de huidige praktijk én succesfactoren van marketingbudgettering bij top-1000-bedrijven in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.

Afwijkingen


Het onderzoek beantwoordt onder meer de vraag waarin bedrijven die marketingbudgettering met succes implementeren zich onderscheiden. Enkele uitkomsten: succesvolle bedrijven zorgen ook buiten het marketingdomein voor transparantie van marketinguitgaven en ze analyseren systematisch de budgetafwijkingen. Hun budget wordt vooral afgestemd op klant- en prestatiegericht succespotentieel, zoals klant- of merkwaarde. Ook hebben succesvolle bedrijven hun budgettering gekoppeld aan de strategie en doelen van marketing.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10