zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Malafide marketeers slaan hun slag vanuit Nederland

27 februari 2005 - Nederland is een geliefde vestigingsplaats van zogenaamde 'rogue traders', malafide handelaren die direct email gebruiken om te profiteren van consumenten. Het gaat daarbij om misleidende reclame voor onder meer afslankproducten voor kinderen en vakanties.

Nederlandse bedrijven


Deze handelaren maken jaarlijks duizenden slachtoffers en misbruiken de vrijheden van de gezamenlijke Europese markt. De European Advertising Standards Association (EASA) heeft al het zwartboek 'Euro Ad Alerts' uitgegeven, met daarin waarschuwingen voor consumenten. In het zwartboek staan veel Nederlandse bedrijven vermeld, die vooral in Amsterdam gevestigd zijn.

Gedupeerd
De EASA lobbyt al geruime tijd bij de EU voor het verscherpen van de wetgeving voor de malafide handelaren. De EU heeft al een Europees netwerk aangekondigd waar gedupeerde consumenten terechtkunnen en dat via juridische weg een oplossing zoekt voor de conflicten tussen bedrijven en consumenten. In vrijwel alle lidstaten zijn al dergelijke Euroguichets gevestigd, die gemachtigd zijn om schade in het buitenland te verhalen. In Nederland en Denemarken ontbreekt het echter nog aan een Euroguichet. Gedupeerde Nederlandse consumenten kunnen slechts terecht bij de Geschillencommissie.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10