zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Een goede verpakking levert geld op

8 februari 2005 - Unox stopt zijn kant-en-klare soepen in plastic zakken, Heineken vult kleinere flesje met hezelfde bier maar voor een hogere prijs. Kortom: de verpakking is een belangrijk middel om betere verkoopcijfers te halen met hetzelfde product.

In een klimaat waar de concurrentie van supermarktketens moordend is en het aantal producten eerder teruggebracht dan vergroot wordt, is het voor fabrikanten zaak hun producten op een andere manier op te laten vallen. Verpakking is een belangrijk reclamemiddel en een verpakking die eruit springt kan het keuzeproces van de consument beinvloeden.



Strategieën
Bij verpakkingen kunnen verschillende strategieën worden gevolgd:

1. Structurele innovatie
De gehele verpakkingsstructuur wordt onder de loep genomen. Vooral de vorm is belangrijk. Die moet onderscheidend zijn. De longnecks van Heineken zijn hiervan een voorbeeld.

2. Functionele innovatie
dat wil zeggen verpakking die toegevoegde waarde biedt. Een voorbeeld zijn de door Kleenex gepatenteerde dozen voor tissues.

3. Structurele en functionele innovatie
Te denken valt aan een fles saus die de gebruiker zowel minder laat morsen als er aantrekkelijk en innovatief uitziet.


Bron: Profnews
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10