1 februari 2005 -
Reclame gericht op mannen moet vooral eenvoudig zijn. Mannen hebben liever geen ingewikkeld gedoe en houden wel van wat strijd en competitie. Vrouwen geven de voorkeur aan advertenties met een harmonische uitstraling, en daarbij mag het wel wat complexer zijn.
Dit blijkt uit Amerikaans onderzoek. Zo heeft de man liever dat reclame niet te moeilijk is, waarover de Journal of Advertising bericht.
Afzetten Duidelijke advertenties die zich focussen op één of twee kenmerken van het product of merk, daar houdt een man van. Daarbij mag een merk zich best afzetten tegen de concurrentie, want een beetje competitie kan geen kwaad. En dat allemaal bij voorkeur met weinig tekst en veel beeld, want dat hapt makkelijker weg.
Harmonie Vrouwen daarentegen kiezen voor advertenties die harmonie uitstralen, en een rijkdom aan verbale en visuele informatie bevatten. Die informatie hoeft niet allemaal op het product betrekking te hebben. Liever heeft de vrouw dat de advertentie laat zien welke plaats het product of merk in het leven van de gebruiker inneemt.
Bron:Marketing Online