Tien tips voor een succesvolle direct marketing campagne
20 januari 2005 -
Direct marketing heeft maar één doel: het genereren van zoveel mogelijk respons. Mensen hebben echter de neiging om te rebelleren tegen alles wat moet. De kunst is om consumenten op natuurlijke wijze te laten doen wat een bedrijf wil. Daarvoor is kennis van de respons-regeltjes en de manier waarop mensen omgaan met communicatie noodzakelijk.
Tips
De Duitse professor Siegfried Vogele, expert op het gebied van direct marketing, geeft tien bruikbare tips:
1. Geef direct het voordeel of de korting voor de klant weer 2. Gebruik in dm toverwoorden (simpele woorden die iedereen kent) 3. Gebruik plaatjes, 4. Noem in een kopregel en tussenkoppen het lezersvoordeel, 5. Benut grafische elementen in de advertentie 6. Maak verstandig gebruik van kleuren, actie-tekens en lettertype 7. Geef extra korting 8. Gebruik oneven getallen 9. Zorg voor een eenvoudig in te vullen antwoordkaart 10. Zorg voor een persoonlijke, heldere boodschap waar tijdsdruk achter zit
Bron:Promz