zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Webwinkels slordig met email

15 november 2001 - Vier op de tien e-mails van klanten naar internetwinkels blijven onbeantwoord. Net iets meer dan de helft van de e-mails wordt binnen een etmaal beantwoord.

Dat blijkt uit onderzoek van het bureau 4ACC.



Het Zeister bedrijf onderzocht de reactiesnelheid van ondernemingen die per internet, tv, post en telefoon diensten en producten verkopen. Deze ‘thuiswinkels’ doen het niet opvallend slechter dan andere sectoren, zoals bijvoorbeeld kranten en pretparken die prominent een e-mailadres als contactadres naar voren schuiven. De resultaten zijn echter beneden de maat voor een branche die het grotendeels van e-commerce moet hebben.

De onderzoekers legde 99 bedrijven, die een contactmogelijkheid via e-mail bieden, langs de meetlat. Conclusie: wie werkelijk zaken wil doen kan beter de telefoon pakken.

40% van de verzoeken om informatie of offertes blijft onbeantwoord. In een e-mail vragen om een telefoontje levert nog minder resultaat op. In 65% van de gevallen blijft een reactie uit. Bij grote bedrijven die het e-mailverkeer hebben uitbesteed aan zogenaamde ‘e-centers’ is ook de kans nog eens groot dat de klant een onbevredigend antwoord krijgt, want wie een zak duiten te besteden wil zich niet laten afschepen met een standaardantwoord.

Naar aanleiding van eerder onderzoeken heeft een aantal verzekeraars besloten hun e-mailadres niet meer te vermelden. Immer, beter geen reactie dan een reactie die wrevel wekt bij de klant.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10