Consumenten willen helemaal geen persoonlijke benadering
11 januari 2005 -
Bijna tweederde van de Nederlandse marketeers denkt ook dat consumenten oordelen dat de relatie tussen bedrijven en klanten persoonlijker moet worden. Hiermee slaan ze de plank volledig mis, want consumenten willen dat helemaal niet.
Dat blijkt uit onderzoek van Motivaction dat voor het Tijdschrift voor Marketing is uitgevoerd. Consumenten vertrouwen bedrijven op dit gebied kennelijk helemaal niet. Ze vinden dat bedrijven alleen maar eenrichtingsverkeer in marketing bedrijven en dat er zelden sprake is van een dialoog.
Marketeers versus consumenten In het Tijdschrift voor Marketing worden maandelijks 100 marketeers uit het Motivaction/Zakenpanel gevraagd om voor verschillende onderwerpen te voorspellen wat de houding en mening is van de consument. De consument wordt eveneens ondervraagd, over hetzelfde onderwerp. De voorspellingen van de marketeers worden vervolgens vergeleken met de uitkomst van het onderzoek onder 400 consumenten. Het onderzoek staat in het januarinummer van het Tijdschrift voor Marketing.
Bron:Marketing Online