2 januari 2005 -
Merkreclamecampagnes die een online element bevatten, worden 45 procent vaker onthouden dan campagnes die geen gebruikmaken van internet. Dat blijkt uit een onderzoek dat is uitgevoerd in opdracht van de European Interactive Advertising Association (EIAA).
De EIAA is een een pan-Europese brancheorganisatie die interactieve-mediaverkopers vertegenwoordigt, waaronder AOL Europe, MSN International, Yahoo! Europe, T-Online, AdLink Internet Media en Tiscali.
Effectiviteit De EIAA online branding effectiveness study geeft aan dat merken die gebruikmaken van online reclame ook beter scoren op het punt van boodschapassociatie (21 procent beter dan campagnes zonder online element), merkvoorkeur (5,7 procent beter), merkbekendheid (5,4 procent beter) en aankoopintentie (5 procent beter). Het onderzoek is uitgevoerd door Dynamic Logic op basis van een steekproef van 164.000 internetgebruikers en 200 Europese campagnes. In het onderzoek zijn ook de resultaten van 1100 Noord-Amerikaanse campagnes betrokken.
Bron:Marketing Online