zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Meer verkopen? Stop gewone producten in mooie verpakkingen

20 december 2004 - Als gewone producten in een verleidelijk jasje worden gestoken, winnen ze aan populariteit. Dat werkt niet alleen zo tijdens de feestmaand december, maar ook in normale seizoenen.

Uitdagende verpakkingen


In december zijn consumenten wel vatbaarder voor uiterlijk vertoon. Verschillende winkelketens en producenten profiteren hiervan door met een aangepast assortiment te komen. De grote chocoladeproducenten komen al voor Kerstmis met buitengewone kerstdozen. Ook verschillende bierproducenten komen met hetzelfde bier in uitdagende verpakkingen tijdens de kerst. Zo brengt Heineken de Magnum-fles op de markt. In het vierde kwartaal worden weliswaar meer geschenken gekocht dan in de overige seizoenen, maar niet exorbitant meer (naar schatting 25 tot 40 procent van het totaal). Bedrijven zouden er daarom goed aandoen vaker voor bijzondere verpakkingen te kiezen.

Ervaringen
In opkomst zijn cadeaus in de vorm van ervaringen. In plaats van iets tastbaars schenken mensen elkaar een avondje theater, een diner of een massage. Wel in een mooie verpakking stoppen natuurlijk...


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10