Meer verkopen? Stop gewone producten in mooie verpakkingen
20 december 2004 -
Als gewone producten in een verleidelijk jasje worden gestoken, winnen ze aan populariteit. Dat werkt niet alleen zo tijdens de feestmaand december, maar ook in normale seizoenen.
Uitdagende verpakkingen
In december zijn consumenten wel vatbaarder voor uiterlijk vertoon. Verschillende winkelketens en producenten profiteren hiervan door met een aangepast assortiment te komen. De grote chocoladeproducenten komen al voor Kerstmis met buitengewone kerstdozen. Ook verschillende bierproducenten komen met hetzelfde bier in uitdagende verpakkingen tijdens de kerst. Zo brengt Heineken de Magnum-fles op de markt. In het vierde kwartaal worden weliswaar meer geschenken gekocht dan in de overige seizoenen, maar niet exorbitant meer (naar schatting 25 tot 40 procent van het totaal). Bedrijven zouden er daarom goed aandoen vaker voor bijzondere verpakkingen te kiezen.
Ervaringen In opkomst zijn cadeaus in de vorm van ervaringen. In plaats van iets tastbaars schenken mensen elkaar een avondje theater, een diner of een massage. Wel in een mooie verpakking stoppen natuurlijk...
Bron:MKBnet