zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Leaserijders voelen zich beperkt in keuze automerk

21 november 2004 - Eén op de drie leaserijders mag het merk van de leaseauto niet zelf bepalen. Dit wordt door de werkgever bepaald, 42 procent heeft geen begrip voor deze merkbeperking. De leaserijder vindt het merk namelijk erg belangrijk.

Dat blijkt uit een onderzoek dat mediabedrijf Wegener door onderzoeksbureau Trendbox heeft laten uitvoeren in de auto- en leasebranche. De leaserijder ziet de lease-auto als statussymbool en hecht daarom ook aan het merk. Het feit dat de rijder zich geen zorgen hoeft te maken om het onderhoud en om de paar jaar een nieuwe auto rijdt bevordert het 'rijke' gevoel ook.



Niet merkentrouw
Uit het onderzoek blijkt dat de leaserijder niet erg merkentrouw is. Van de leaserijders geeft 63 procent aan nog niet zeker te weten of hij of zij wel opnieuw in hetzelfde merk auto wil rijden. Ongeveer 60 procent rijdt nu in een ander merk dan de vorige auto.

Imago
Bij het uitzoeken van een nieuwe lease-auto kijkt 63 procent van de leaserijders vooral of de auto goed uit de vergelijkende tests is gekomen. Ook eerdere eigen ervaringen en die van anderen met het merk spelen bij 59 procent een grote rol bij het oriëntatieproces. Het imago en de uitstraling van het merk komen met 42 procent op de tweede plaats.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10