zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Karl Lagerfeld botst met H&M

17 november 2004 - De couturier Karl Lagerfeld heeft ondanks het succes van zijn voor Hennes en Mauritz (H&M) gemaakte mode geen zin in een tweede collectie voor H&M. Hij ergert zich zo aan de verkoopstrategie van de Zweedse kledinggigant dat hij ermee kapt, vertelde hij aan het Duitse weekblad Stern van deze week.

Snobistisch


Veel van de modellen van de 66-jarige ontwerper, die afgelopen vrijdag in de helft van de duizend H&M-filialen in Europa en Noord-Amerika hingen, waren snel uitverkocht. Lagerfeld noemde het 'pijnlijk' dat H&M door de beperking van de oplage zoveel mensen heeft teleurgesteld. Hij vindt het 'snobistisch' dat H&M maar zo weinig kledingstukken heeft geproduceerd en dat veel klanten in kleine steden en Oost-Europa achter het net moesten vissen omdat in 'hun' filiaal niets van Lagerfeld te koop was.

Alleen voor slanke mensen
Bovendien is de ontwerper nijdig dat het modewarenhuis een aantal van zijn ontwerpen ook in grote maten heeft gemaakt. "Wat ik ontworpen heb is mode voor smalle slanke mensen." Wel amusant vindt hij het dat Lagerfeld-kledingstukken uit de H&M-collectie nu al op internetsites geveild worden. "Dat mag allemaal. Dat is typisch van onze tijd."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10