zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zakelijk gebruik NFT’s onbekend terrein voor financieel verantwoordelijken

Pas bij twaalf procent van organisaties is zakelijk gebruik van NFT’s besproken

24 november 2022 - Slechts veertig 40 van de financieel verantwoordelijken is bekend met het zakelijk gebruik van non-fungible tokens (NFT’s). Dit blijkt uit onderzoek van Visma | Onguard onder ruim 580 financieel verantwoordelijken en ondernemers. Eenzelfde percentage (40 procent) wist voorafgaand aan het onderzoek al goed wat NFT’s zijn en hoe ze werken.

De nieuwe technologie moet dus nog aan zijn naamsbekendheid werken. 


 
NFT’s voor digital sales
Een NFT is een digitaal niet-vervangbare token. Elke token is dus uniek. Organisatie kunnen NFT’s bijvoorbeeld inzetten op het gebied van digital sales of het bouwen van een community. Slechts twee op de vijf (negentien procent) financieel verantwoordelijken ziet de zakelijke mogelijkheden goed voor zich. Niet verwonderlijk aangezien eenzelfde percentage weet dat je NFT’s ook zakelijk kunt gebruiken. In twaalf procent van de organisaties wordt er op dit moment al gesproken over hoe NFT’s toegepast kunnen worden.  
 
NFT’s in privéleven 
Daarnaast zien we in het onderzoek ook een sterke samenhang tussen het privé- en zakelijk gebruik van NFT’s. Wanneer respondenten privé gebruikmaken van NFT’s, staan zij daar ook meer voor open binnen het bedrijf. Van de negentien procent die het gebruik van NFT’s voor zich ziet in de zakelijke wereld, maakt 56 procent in de privésfeer al gebruik van deze technologie. Hun persoonlijke ervaring zorgt ervoor dat ze ambassadeurs zijn voor NFT’s in de zakelijke wereld.
Adriaan Kom, managing director bij Visma | Onguard: "Veel mensen hebben wel eens gehoord van NFT’s, maar hebben zich nog niet in deze technologie verdiept. Niet in hun privéleven en al helemaal niet voor het zakelijk gebruik. Toch kan een NFT meer opleveren dan in eerste instantie gedacht wordt. Zo kunnen NFT’s echt helpen om een digitale community op te bouwen. NFT’s kunnen bijvoorbeeld dienen als een digitale stempelkaart, of uitgegeven worden als een blijk van waardering voor klantloyaliteit. Zo lanceerde Adidas al een hele NFT-collectie, die klanten via een cryptomunt konden aanschaffen en waarmee ze voorrang krijgen op de fysieke collectie. Zo bouw je op een interessante manier aan je digitaal klantenbestand."  
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Volledig datagedreven werken blijkt grotere opgave dan gedacht
 Cybercriminelen verleiden werknemers geld over te maken door zich voor te doen als CFO
 Kwart Nederlandse bedrijven wil geen zakendoen met bedrijven die verschillende valuta hanteren
 Wildgroei aan cryptovaluta zorgt ervoor dat bedrijven dit betaalmiddel weren
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10