9 november 2004 -
Consumenten beschouwen, direct na televisie, e-mailmarketing als meeste effectieve marketingcommunicatiekanaal. Dit blijkt uit onderzoek van het Britse Interactive Prospect Targeting (IPT).
's Avonds
Deze leverancier van marketingsoftware stelde consumenten de vraag welk medium het meeste effect sorteerde. 39 procent verkoos televisie, 32 procent e-mail. Print kreeg slechts 10 procent, radio 12 procent. Een meerderheid van de consumenten ontvangt het liefste 's avonds e-mail thuis. Dit brengt volgens IPT e-mailmarketing dicht op het terrein van televisie.
Marketingbudget Marketeers onderkennen het effect van e-mailmarketing (92 procent van alle marketeers voorziet e-mail in het marketingbudget, en 51 procent wil de bestedingen vanaf 2005 opvoeren), maar het medium wordt nog niet optimaal ingezet. In een recent rapport van eMarketer komt bijvoorbeeld naar voren dat e-mailmarketing vooral voor het onderhouden van klantrelaties wordt gebruikt en niet voor werving van klanten of het vergroten van de merkbekendheid.
Bron: