9 november 2001 -
De kwaliteit van websites van de 25 AEX-genoteerde ondernemingen loopt sterk uiteen. De communicatievemogelijkheden van de corporate websites worden onvoldoende benut.
Dat stelt een onderzoek van Schoep & Van der Toorn communicatie consultants. Het bureau lette daarbij in het bijzonder op de nieuwssecties van de site.
Volgens het bureau worden corporate websites steeds vaker als eerste en enige informatiebron geraadpleegd, bijvoorbeeld door journalisten. Volgens het communicatiebureau wordt op de site 'niet open gecommuniceerd.' 'Pers, beleggers en andere belangstellenden worden niet op maat bediend,' aldus een persbericht. Essentiële gegevens ontbreken en belangrijke feiten over de onderneming, nieuws, persberichten en achtergronden zijn vaak gebrekkig geordend, verre van actueel en moeilijk toegankelijk.
Ronduit dramatisch noemen onderzoekers de tekst 'Op dit moment zijn er geen actuele bedrijfsvraagstukken' onder het kopje 'Actuele bedrijfsvraagstukken.' Volgens een consultant maken beursgenoteerde ondernemingen hun websites daarmee volstrekt ongeloofwaardig.