zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Wie is er schuldig aan het mislukken van CRM?

1 november 2004 - Van het falen van Customer Relationship Management heeft iedereen al de schuld gekregen. Het zouden marketeers zijn, die onvoldoende de waarde van klantgegevens zouden inschatten. Het zouden de software-producenten en -consultants zijn die teveel nadruk legden op de techniek. En volgens de Gartner Group zijn vooral de medewerkers van het callcenter de oorzaak.

Voeden van systemen


Zo'n 55 procent van alle CRM-projecten heeft geen resultaat, schat het onderzoeksbureau. Hoe komt dat? Gartner denkt dat het vooral misgaat met het voeden van de systemen. Medewerkers die dit zouden moeten doen (en dus hun managers), zien daar onvoldoende de waarde van in. En als de input niet deugt, deugt de output ook niet.

Zou ook het concept zelf niet kunnen deugen?

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10